·

Recensie: De geheimzinnige verdwijning van Toni Malloni - Harmen van Straaten

'Ik zette de hoge hoed van opa op mijn hoofd. En toen... verdween ik. In de hoed van Marcello Malloni, Maestro van Magische Mirakelen.'

Toni Malloni verdwijnt op zolder in de goochelhoed van zijn lang geleden verdwenen opa. Hij komt terecht in een pretpark vol bijzondere figuren: een reus, een cowboy op een vliegtuig en een doorgezaagd meisje. Iedereen schijnt hem te verwachten. Al snel blijkt dat Toni een belangrijke opdracht heeft: zijn opa vinden en daarmee Malloni-land van de ondergang redden...

Harmen van Straaten heeft als illustrator én schrijver al behoorlijk wat kinderboeken op zijn naam staan. Nieuw is De geheimzinnige verdwijning van Toni Malloni, waarin de gelijknamige hoofdpersoon terechtkomt in een wel heel bijzondere wereld. Het verhaal is geschreven voor kinderen in de leeftijd van 8-10 jaar, en die doelgroep wordt geweldig bediend: de schrijfstijl is toegankelijk en makkelijk leesbaar, en door de knappe combinatie van spanning en humor zal de aandacht van de lezer geen moment verslappen. Het verhaal zelf is overgoten met fantasie en avontuur. De geheimzinnige verdwijning van Toni Malloni gaat over dapper zijn, in jezelf geloven en fantastische avonturen beleven. Een feest om te lezen en helemaal in op te gaan!

De geheimzinnige verdwijning van Toni Malloni is geschikt voor kinderen vanaf een jaar of acht, maar ook voor iets oudere kinderen is het verhaal erg leuk (de jongsten kunnen uiteraard worden voorgelezen!). Het boek weet spanning en humor goed te combineren in een positief en avontuurlijk verhaal boordevol fantasie. Aanrader!

Titel: De geheimzinnige verdwijning van Toni Malloni

Auteur: Harmen van Straaten

Leeftijd: 8+